Hemma från Norrköping!

Hej söta bloggläsare ♥

Hoppas ni inte saknat mig allt för mycket, hihi (a) Men nu är jag hemma, och ska uppdatera massor!
Jag ska börja och berätta lite om resan. Åkte ju som sagt igår morse, klockan 10.47 skulle bussen gå. Och jag är alltid den som kommer i sista sekund, men som min mamma absolut aldrig är. Iallafall så gick vi hem ifrån tjugo i elva, då hade vi sju minuter på oss, klart att vi skulle hinna då, vi kunde ta det lugnt liksom. Trodde jag.... Vi kom dit 45 och precis då kom bussen i backen! Vi hade ren tur att vi inte missade den. Men liksom två minuter för tidig? Aa iallafall så kom den för tidigt till alla busshållplatser. Vid mastvägen var den fem minuter för tidig, så en tjej som fick springa till bussen för hon höll på och missa den fick säga till buss chauffören att den var för tidig, så han fick vända vid ramdalen och åka tillbaka till centrum igen, haha! Mamma och jag tänkte att det var lugnt då, för då slapp vi stå och vänta så länge på tåget, som skulle gå en kvart efter vi kommit in med bussen. Men bussen blev fem minuter försenad och vi stod inne i väntsalen vid tågcentralen och skulle fixa biljetter, men ingenting som vi förstod oss på, så vi började gå mot tåget... När vi kom upp på perrongen så stängs alla dörrar till tåget och vi ser att det är vårat tåg vi skulle med, det börjar rulla, och vi har missat tåget... Vad vi fick göra då, var ganska lätt. Vi fick springa till bussterminalen och ta en buss som skulle gå till Norrköping en kvart senare. Vi hann med två minuter. Pust. När vi kom fram till Norrköping så började vi gå mot stan, vi gick där ett tag och jag hittade lite. Sen kom min syster och Johan, då gick vi och åt på en grekisk restaurang, som jag älskar! Efter det åkte vi hem till deras lägenhet och spelade wii. Vid elva var alla så trötta att ingen orkade vara vaken längre. Idag så vaknade jag vid tio, gjorde mig iordning och så åkte jag, mamma och min syster in till stan och gick där en stund. Hittade även lite till :) Sen började jag och mamma gå mot tåget som gick halv två, och då följde jag mammas tips, att vi skulle gå tidigt så vi inte missade tåget denna gång också. Jag älskar att åka tåg! Det är as roligt, känns knappt att man åker, eftersom det går så lugnt, haha. Men nu ska jag visa vad jag fick med mig hem..



Blå t-shirt med ''puff'' axlar, New Yorker 89:-
Rosa cardigan, New Yorker 169:-
Ljus rosa t-shirt, Bikbok 99:-
Armbands klocka, New Yorker 99:-
Peeling + dusch cream, Yves rocher 150:-
Neutrogena washmask, Kicks 69:-
Leopardmönstrade ballerina skor, Skopunkten 149:-



Rosa cardigan, as skön!


Blå t-shirt, as coola axlar! Haha :)

Kommentera

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (inte nödvändigt)

URL/Har du också en blogg? (:

Skriv av dig: