lita på dig själv och följ din egen väg, försök inte vara någon annan, alla gillar dig redan som den du är

är du trött på att alltid ställa upp för alla och inte få någonting tillbaka? trött på allt skit snack bakom ryggen, som om man är trög och inte fattar någonting. trött på att man inte kan lita på någon som förr?

jag vet att alla människor förändras, en del till något dåligt och en del till något bättre. ni vet, sådär så att man knappt känner igen personen längre? men även man själv kan förändras, man blir både bättre på saker och är fortfarande lite osäker på vissa grejer. men man själv vet ju bäst om man är sig själv eller inte.

om vi ska prata om mig, så försöker jag verkligen vara mig själv, jag vill inte försöka spela någon annan, helt ärligt så gillar jag mig själv bäst som jag är! jag accepterar mig själv till den person som jag blev, det spelar ingen roll om jag hatar mig själv ibland, jag vet ju ändå att jag inte tjänar något på att gå och tycka att jag är dålig och så värdelös. med tiden, så har jag fått bättre självförtroende, jag vet att ingen kan vara perfekt men att man kan vara perfekt som den man själv är.

seriöst så är jag skit trött på att alla ska gå runt och klaga på sig själva att dom är så fula/äckliga/värdelösa osv. liksom herregud, man lever bara en gång, man vill ju inte gå runt hela livet och hata sig själv.
jag hatar människor som inte kan stå för hur dom själva är som person, att dom måste spela någon annan för att dom ska tro att dom ''passar in'', så är det verkligen inte. ingen gillar en person som går runt och försöker vara någon annan, alla är olika och det är just det som är så bra. liksom hur roligt skulle det vara om alla var precis likadana? nej, det skulle absolut inte vara så roligt..

vänj dig vid att vara dig själv, du kommer ju ändå leva med just dig själv hela livet.
acceptera den du är, du kommer ändå aldrig kunna bli någon annan, hur mycket du än försöker.

» susanne andersson


Kommentera
Postat av: Anonym

så sant! du verkar vara en jätte jätte trevlig person <3

2009-12-11 @ 23:06:11

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (inte nödvändigt)

URL/Har du också en blogg? (:

Skriv av dig: