båten i text och bilder, njuuuuuuuut :)

hej söta läsare! ♥ förlåt för jätte dålig uppdatering dom senaste dagarna men jag har umgåtts med min syster ganska mycket, eftersom det är rätt sällan hon är här nu för tiden, så då ville jag inte sitta vid datorn och vara osocial hela tiden, hehe. men nu ska jag ladda upp bilder från ålands resan! :D som jag vet att ni längtat efter (a) men först ska jag berätta lite om dom senaste dagarna:
torsdag: gick upp klockan sju och gjorde mig iordning innan bussen gick till nyköping klockan fem i nio. bussen var som vanligt försenad så den kom runt fem-tio över nio. fast det vart ändå ingen stress, eftersom bussen som skulle åka till stockholm skulle komma klockan tio. ja i alla fall så gick vi på den bussen ''viking line'' och jag och min syster hamnade längst bak brevid några fyllon, ena låg och sov och andra satt och petade i näsan, fresh! :s hahaha! men sen kom vi i alla fall till stockholm runt halv tolv. båten skulle gå klockan ett, så vi hade god tid på oss. så runt tjugo i ett, när alla hade kommit ifrån släkten så gick vi på :) jag och min kusin sprang runt lite på båten och kollade om vi hittade några snygga killar, men detta år var det dåligt med det, hahah.. låter som jag är värsta stammisen :s nej men jag har ju bara åkt den en gång innan, och då var det lite fler snyggisar! haha. i alla fall så gick vi till ''seven7even'' vid typ åtta på kvällen där vi skulle kolla om det var något roligt. fast istället så var det en gubbe som kom och typ äckla sig vid oss.. så vi gick. så istället gick vi upp på däck och tog några bilder, som jag laddar upp längre ner i inlägget. vid typ ett så somnade vi.
fredag: vaknade av att mamma fönade håret och stökade.. så då var det helt enkelt inte så lätt att somna om. egentligen så skulle vi gå och äta frukost vid elva, men ivrig som mamma är (som vanligt) så gick vi innan tio och åt. och det ångrade vi väldigt tidigt! vi var som sagt ute mitt på öppet hav, där det gick massor med vågor och jag och min syster är ju inte så vana vid det, så vi mådde skit illa. ja seriöst så illa har jag aldrig mått ute på havet. så jag och min syster var tvungen att uppsöka en toalett och ja, spy.. var så sjukt äckligt, för man hörde fler människor stå inne och spy på toaletterna, och då mådde man ju bara ännu sämre. det gungade i minst en timme, man åkte liksom fram och tillbaka.. och det är konstigt, en sånn stor båt trodde man aldrig skulle gunga så mycket, så det var väldigt läskigt. och jag kan erkänna att det forfarande känns som om jag gungar när jag går här hemma, det är riktigt obehagligt :( vi bestämde oss för att sen gå till hytten och gå och vila tills det värsta var över, och då mådde man mycket bättre sen. så om vi bara hade stannat till klockan elva som vi sa, så hade det liksom inte varit någon fara.. lite innan båten kom till stockholm igen, så gick vi på taxfree och jag handlade en parfym, ''black star'' av avril lavigne, den luktar skit gott :) sen vid kvart i fyra så gick vi av båten som gick skiiiiit söligt.. tog minst en halvtimme att komma av. men sen fick vi springa till bussen som skulle ta oss hem till nyköping och då höll jag på och somna flera gånger i bussen, för jag var så himla trött. sen var vi i alla fall hemma vid sju, då var alla så trötta så vi bara packade upp och sen la jag mig i sängen och kollade på några avsnitt av ''mysteriet på greveholm'' sen så somnade jag.
lördag: vaknade halv två och sen kollade jag bara på julfilmer ungefär hela dagen, gick ju otroligt många! :o
idag: vaknade brevid min syster, sen följde jag henne till bussen och sen gick jag hem igen, nu sitter jag här och ska nog kolla på filmer som går på tv, hihi fast först så ska jag ju lägga upp bilder här! :)

BILDER FRÅN BÅTEN:



självklart en bild på sig själv allra först! hahaha x)



uppe på däck på dagen.



jag hade kommit på rätt båt i alla fall (y) haha :)



ser ni vad det står?!?!?!?! SUN :D :D :D :D :D :D



det blev liksom mörkare och mörkare.. scaaaary! :o



kusin vitamin :D



häftig bild ju :o hahaha, faaaaaaaail



parfymen :D



omg, jag är ju så snyyyyyyyyyyyyyyyyygg :o hahaha
noooooooooooot :)



hahahaha, jag vet inte vad vi gör där riktigt :)



suddig bild, men alla bilder på min kusin blir bra ändå, så whatever? :)



vi avslutar också med en ego bild på mig själv, haha!

vi tog egentligen ännu flera men de flesta blev suddiga och dålig bild kvalitet, så..
men vadå, ni fick ju några! :o hehe, hoppas ni också hade en jätte bra jul! för det hade jag :D

puss ♥

juste det kanske kommer upp någon video som vi gjorde, det beror på! haha :)




Kommentera

Kommentera inlägget här:

Vad heter du? (:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (inte nödvändigt)

URL/Har du också en blogg? (:

Skriv av dig: